wtorek, 24 marca 2015

Konkurs wielkanocny - tutorial "ptaszki w gniazdku".

Przedstawiamy tutorial "ptaszki w gniazdku" stworzony przez Panią Dorotę.

"JAK ZROBIĆ PTASZKI W GNIAZDKU - wiosenno, wielkanocną ozdobę
Potrzebujesz
biała, czarna, szara (na dziób), popielata czesanka
Igła do filcowania
kilka gałązek do zrobienia gniazdka

Na początku zrobiłam z białego filcu 4 kulki (2 trochę mniejsze), z których zrobię głowy i brzuszki . Połączyłam przyfilcowując do siebie kulki. Głowę bardziej ubijałam, żeby nabrała ładnego kształtu.

Następnie, również z białego filcu, zrobiłam ogon - ufilcowałam wałek a jak był już w miarę ubity, filcowałam go tylko z 2 stron żeby go spłaszczyć (igłę najlepiej wtedy wbijać do środka pod kątem, tak żeby nie wychodziła na zewnątrz. Jeden koniec ogona zostawiłam niedofilcowany, wtedy łatwiej połączy się z brzuszkiem.

Następnie zrobiłam dziób. Z szarego filcu zrobiłam malutki stożek. Tak jak w ogonie jego podstawę zostawiłam nie ubitą. Dofilcowałam dziób do głowy i zaczęłam „kolorować” ptaka. Wybrałam sobie parkę srokoszy więc ufilcowałam czarne skrzydła, ogon i opaski na oczy oraz popielaty grzbiet. Oczy można zrobić z koralików ale ja je nafilcowałam.

Następnie zrobiłam tak samo drugiego ptaszka tylko na brzuszku zrobiłam mu jeszcze delikatne prążkowanie (samiczki takie mają). Oczywiście można wybrać sobie dowolnego ptaszka i pokolorować go np wg atlasu.

Gniazdko „uwiłam” z suchych traw i trzcin. Do środka ufilcowałam kilka jajeczek i przykleiłam oba ptaszki. Jajeczka srokoszy są brązowo nakrapiane więc na ubite jajeczka dodałam jeszcze kilka malutkich kropeczek."

Zapraszamy na bloga prowadzonego przez Panią Dorotę:
http://filcowygajowy.blogspot.com/

Brak komentarzy: