czwartek, 18 września 2014

Tutorial - propozycja Pani Diany na stworzenie "szybkiej" listonoszki na wieczorne wyjście z przyjaciółmi.

Dziś przedstawiamy kolejny tutorial zgłoszony na nasz konkurs. Oto propozycja Pani Diany na stworzenie "szybkiej" listonoszki na wieczorne wyjście z przyjaciółmi.

1. Potrzebujecie:
-do wykonania naszej listonoszki potrzebny będzie filc 3mm bądź 4 mm w zależności od tego jaki posiadamy w domu albo jaki chcemy kupić, kolor również zależy od preferencji -ja wybrałam filc grafitowy 3 mm, który jest łatwy do szycia ręcznego jak również pasujący do mojej wieczornej stylizacji
-do tego igła
-szara nitka
-nożyczki
-zapięcie magnetyczne do torebek
-kawałki innego filcu do ozdoby
-guziki.

Oczywiście można użyć zamiast ozdób z filcu, czesanki-ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnią.

2. Prace zaczynamy od wycięcia kształtu torebki i tu też w zależności od tego co kto lubi-wycinamy duży bądź mały wymiar. Mnie posłużył idealnie wycięty kawałek, który kupiłam czyli ok. 40 cm szerokości a pas 9-10 cm, który został posłuży potem jako uchwyt/ucho przez ramie do listonoszki. Oczywiście jeśli ktoś woli mieć cieńszy pas, wycina o połowę węższy... Drugi koniec torebki uciełam z ukosa aby po uszyciu można było zrobić klapę-i tutaj też w zależności co kto lubi, może to być ukos albo na prosto. Jeśli preferujemy kieszonkę -jedna bądź kilka, od razu zabieramy się do jej wykrojenia oraz przyszycia w środku torebki tak jak to lubimy. W mojej listonoszce kieszonki nie ma bo zwyczajnie-jak nigdy-o niej zapomniałam ale filc jest mięciutki i plastyczny wiec żaden problem taką kieszonkę doszyć.

3. Następnie zabrałam się do zszycia boków-w tym filcu i lewa i prawa strona są takie same wiec wszystko jedno jak zaczniemy. Problemem jest grubszy 4mm filc impregnowany, gdzie jedna strona różni się od drugiej i trzeba uważać aby nie zszyć torebki z prawej strony bo potem czeka nas niemiłe i długie prucie Długość klapy wymierzyłam "na oko" przykładając jak ładniej będzie się prezentować ale tutaj jest dowolność -jedni wola aby taka klapa była na całej torebce, inni aby tylko ciut ją zakrywała. Kiedy nasze boki są już zeszyte, zabieramy się do przyszycia uchwytu. Uchwyt też wycinamy w zależności od tego jaka ktoś woli jego długość czyli najlepiej albo przyłożyć z innej listonoszki albo przykładać sobie taki uchwyt przed lusterkiem i sprawdzić jak się prezentuje. Torebka jest tak prosta w uszyciu, ze jeśli ktoś nie lubi żadnych ozdób na tym etapie mógłby już zakończyć jej szycie oczywiście przyszywając jeszcze zapięcie magnetyczne ale ja musiałam ja jakoś przyozdobić i sprawić aby była oryginalna i pasowała do wielu moich stylizacji.

4. Na koniec przyszyłam do klapy 3 małe filcowe kółka - pozostałości po innych torebkach, a które idealnie do mojej listonoszki pasowały. Aby kółka nie były "płaskie" postanowiłam przyozdobić je guzikami i tym sposobem przyszyć tylko w środku bo o taki efekt mi chodziło.

I z taką praktyczną, ładną i pasującą chyba do wszystkiego listonoszką można iść na wieczorny spacer...

A tutaj znajdziecie fanpage Pani Diany:
Flower Power
https://www.facebook.com/wyszyc.marzenia

Brak komentarzy: