środa, 17 września 2014

TUTORIAL przygotowany przez Panią Milenę - torba zimowa wykonana z filcu i wełny czesankowej.

OPIS WYKONANIA
1. Potrzebujecie:
-Filc techniczny o grubości 3-4 mm, wielkość arkusza zależna od wielkości zaplanowanej torby, moja mieści format A4,
- Wełna czesankowa 250 g , ja użyłam naturalną wełnę z polskich owiec wrzosówek,
- Kolorowa czesanka na smużki w dredach,
- Kolorowa mulina,
- zamek błyskawiczny,
- ozdobne guziki,
- wisior ceramiczny lub ozdobny duży guzik,
- nożyczki, igła,
- grube druty do robótek ręcznych,
- ciepła woda i mydło,

2. Zaczynamy od wyrysowania i wycięcia części torby, front i tył to dwa takiej samej wielkości prostokąty, dno i boki powstały z szerokiego paska filcu. Torbę szyjemy zewnętrznym ozdobnym ściegiem za pomocą kolorowej muliny. Na koniec na brzegu frontu i tyłu doszywamy zamek błyskawiczny. Boki torby łączymy z paskiem za pomocą kolorowych ozdobnych guzików.

Gdy torba jest skończona możemy zabrać się za filcowanie na mokro dreda z czesanki wełnianej. - Podziel delikatnie czesankę na dość grube pasma, stopniowo mocz wodą z mydlinami i pocierając dłońmi rób wałeczek . Na koniec wypłucz dokładnie dreda i wysusz. Żeby dred miał kolorowe akcenty można domieszać w trakcie filcowania smużki kolorowych czesanek. Mój dred mierzył sobie finalnie około 32 m. Dred ma średnicę około 0,5 cm, dzięki temu uzyskany wzór dzianiny jest gruby i wyraźny. Można zrobić kilka dredów i je powiązać ale ja zrobiłam w jednym kawałku aby uniknąć nieładnych supełków. Z uzyskanego dreda na bardzo grubych drutach robimy prostokąt wielkości frontu torby. Ja wykorzystałam ścieg ściągaczowy. Prawo, lewo. Gdy robótka jest gotowa robimy z niej przednią kieszeń torby, doszywając muliną na brzegach frontu.

Na koniec możemy przyszyć jakiś ozdobny element. W Mojej torbie wykorzystałam ceramiczny wisior.

Torba gotowa.

Prace Pani Mileny znajdziecie również na prowadzonym przez nią blogu: http://fabryczka.blogspot.com/

Brak komentarzy: